Cykl zajęć poświęcony jest budowaniu klimatu, bezpieczeństwa, integrowaniu się grupy, oraz wprowadzaniu młodzieży w normy panujące w grupie. Opracował Zespół ds. ewaluacji Szkolnego Programu Profilaktyki – A. Gronkiewicz i B. Jakuta
Zajęcia I
Cele:
Zajęcia II
Cele:
Zajęcia III
Cele:
Zajęcia IV
Cele:
Zajęcia V
Cele:
Zajęcia VI
Cele:
Zajęcia VII
Cele:
Zajęcia VIII
Cele:
Zajęcia IX
Cele:
Podsumowanie.
Dzięki programom o charakterze socjoterapeutycznym istnieje możliwość stworzenia wychowankom placówek korekcyjnych – pozytywnych doświadczeń o charakterze społecznym, które będą pełniły rolę kompensacyjną w stosunku do ich doświadczeń negatywnych. Wydaje się, że cel programu – jakim jest głównie pogłębienie poczucia indywidualności, oraz podmiotowości członków grupy, a zarazem nawiązanie więzi grupowej, opartej na głębszych relacjach między członkami grupy – jest w obecnie zaproponowanym schemacie zajęć (przy ewentualnym wydłużeniu czasu ich trwania) możliwy do osiągnięcia. Podstawowe cele, jakie udaje się zrealizować, to: