ZASADY I PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY
W POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W CZĘSTOCHOWIE W OKRESIE EPIDEMII COVID-19
Ogólne zasady przyjmowania klientów w Poradni:
- Do placówki nie mogą przychodzić pracownicy i klienci, którzy są chorzy, zwłaszcza, jeżeli występują u nich objawy infekcji dróg oddechowych (gorączka, duszność , kaszel, utrata węchu i smaku) lub jeżeli miały kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 do czasu ostatecznej weryfikacji i uzyskania ujemnego wyniku badania takiej osoby (podejrzanej o zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2).
W przypadku zaobserwowania przez pracownika Poradni u siebie objawów infekcji dróg oddechowych lub posiadania wiedzy o kontakcie z osobą podejrzaną lub zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2 należy o takim fakcie poinformować telefonicznie Dyrektora Poradni przed zgłoszeniem się do pracy.
- Ogranicza się przebywanie w placówce osób z zewnątrz ( maksymalnie do 6 osób,
z zachowaniem odstępu między poszczególnymi osobami 2 m – nie dotyczy odległości pomiędzy rodzicem/opiekunem prawnym a dzieckiem).
- Poradnia będzie przyjmowała dzieci i uczniów w budynku Poradni szczególnie w celu
diagnozowania na potrzeby wydania stosownych opinii i orzeczeń, ważnych dla przyszłości edukacyjnej i dalszych losów dzieci.
- Pozostałe zadania statutowe, w tym terapie i spotkania sieci współpracy, Poradnia będzie realizowała zdalnie.
- Poradnia informuje telefonicznie o ustalonym terminie wizyty w placówce.
- W przypadku pojawienia się objawów chorobowych u dziecka, rodzic/opiekun prawny powinien odpowiednio wcześniej powiadomić Poradnię i odwołać wizytę.
- Wszyscy Pracownicy są zobowiązani do bieżącej dezynfekcji swojego stanowiska pracy i w miarę możliwości użytych pomocy dydaktycznych.
Wizyta w Poradni
- Na wizytę do Poradni dziecko przychodzi z jednym opiekunem.
- Przy wejściu do budynku Poradni każdy pracownik, dziecko oraz jego rodzic/opiekun ma obowiązek zdezynfekować ręce.
- Przy wejściu przez wyznaczonego pracownika prowadzony jest pomiar temperatury klientom termometrem bezdotykowym.
- W przypadku wywiadu epidemiologicznego – ANKIETY dodatniego lub objawów infekcji (gorączka, kaszel, katar, wysypka, bóle mięśni, bóle gardła, uczucie duszności, inne nietypowe) na podstawie informacji wynikających z ankiety przeprowadzonej stwierdzenie ryzyka zakażenia wirusem SARS CoV-2 zasadna jest odmowa wykonania diagnozy.
- Dziecko umawiane na diagnozę powinno być zaopatrzone w maseczkę, rękawiczki jednorazowe, wodę do picia, chusteczki higieniczne.
- Rodzic ma obowiązek posiadać własną maseczkę/przyłbicę i rękawiczki jednorazowe.
- Przed wejściem do gabinetu osoba badająca, rodzic i dziecko są zobowiązani do dokładnego umycia, zdezynfekowania rąk.
- Dziecko umówione do badań pozostaje ze specjalistą w gabinecie. Dopuszczalna jest obecność rodzica w przypadku dzieci małych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, wymagających bezpośredniej obecności rodzica.
- Wywiad, omówienie wyników badania z rodzicami prowadzony jest telefonicznie lub online.
- Każdy kontakt osoby z zewnątrz w sekretariacie powinien odbywać się tylko
w wyjątkowych przypadkach, w taki sposób, aby klient przebywał w odległości minimum 2 m od pracownika.
- Rodzice oczekują na dziecko w wyznaczonych miejscach. Odległość osób przebywających w poczekalni to minimum 2 m.
Zespół Orzekający
- Posiedzenia Zespołu orzekającego odbywają się według potrzeb z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa obowiązujących w okresie epidemii COVID-19